Corona-krisen betyder færre kunder på servicestationerne
Mens de danske forbrugere har købt ind til lager de seneste uger, og dagligvarekæderne derfor ligger pænt over indeks 100 på omsætning, mister servicestationers kiosker omsætning som en følge af corona-krisen, skriver Dansk Handelsblad.
På Shell-stationerne er omsætningen eksempelvis faldet med 20 pct. – dog med store variationer fra station til station, og Søren Møller Maretti, Retaildirektør i DCC Energi, som bl.a. står bag Shell tankstationerne i Danmark, siger til Dansk Handelsblad:
”Med danskerne hjemme bag computerskærmen, er der mange af de daglige optankninger, der simpelthen ikke er brug for at foretage lige nu. Det ser vi også i nogen grad på vores på butikssalg, men der er meget store forskelle. Nedgangen betyder, at vi har reduceret personaletimerne lidt. Kunderne er virkelig gode til at respektere de retningslinjer, vi har for at reducere smitterisikoen. Stor ros til alle for det. Langt de fleste tager faktisk situationen med et smil og er søde over for vores medarbejdere. Og at vi ikke har oplevet megen sygdom, er meget positivt.”