Uno-X flytter ind hos 7-Eleven
Reitan Convenience Denmark har i dag 56 servicestationer rundt om i landet med en 7-Eleven-butik og en Shell på forpladsen. Når aftalen med DCC Energy udløber, vil Uno-X fra den 1. januar 2024 få det fulde ansvar for salg af brændstof, el-opladning og bilvask.
Både 7-Eleven og Uno-X er en del af Reitan Retail, og ændringen sker som led i at drage fordel af de to selskabers styrker og synergier. Det er naturligt, at Uno-X – som er en del af Reitan Retail – skal levere brændstof, el-opladning og bilvask til egne stationer i Danmark. 7-Eleven Danmark og Uno-X er dygtige på hver deres forretningsområde og er en del af den samme familie, som deler samme værdigrundlag. Det kommer de nu til at kunne drage fordel af, fremgår det af en pressemeddelelse fra Reitan Convenience Danmark.
Med de 56 stationer går Uno-X’s tilstedeværelse på det danske marked fra i dag 145 Uno-X stationer til 201 Uno-X stationer i 2024. Derudover driver selskabet omkring 80 stationer under brandet Bonus, ligesom YX driver cirka 80 dedikerede truckstationer.
– Vi ser meget frem til at få samlet alle Reitans stationer under Uno-X-brandet. Deres placering er et strategisk godt supplement til vores eksisterende netværk, så vi er stærkere repræsenteret i hele Danmark. Hos Uno-X leverer vi en hurtig og enkel kundeoplevelse ved tankning, bilvask og lynladning. Vi glæder os til at tilbyde dette rendyrkede koncept til vores fælles kunder fra 7-Eleven, siger Jørgen Lindemann, adm. direktør i Uno-X Danmark A/S.
7-Eleven og Shell har arbejdet sammen siden 2007. Jesper Østergaard, adm. direktør hos Reitan Convenience Danmark, takker Shell for et godt samarbejde:
– Vi har været rigtig glade for det lange og gode samarbejde med DCC Energy. Reitan Retail ejer både convenience- og brændstofselskaber, og derfor giver det mening fremadrettet at drage fordel af hinandens styrker, siger Jesper Østergaard, adm. direktør i Reitan Convenience Denmark A/S.
Søren Møller Maretti, direktør for mobilitet i DCC Energy, takker også for godt og langvarigt samarbejde.
– Vi har bestemt også været glade for samarbejdet men respekterer selvfølgelig Reitans ønske om at ændre kursen fra 2024. Vi er vant til at drive og udvikle et stort stationsnetværk i et konkurrencepræget og dynamisk marked. Det fortsætter vi med også efter 2023, hvor vi især har fokus på de forandringer i mobiliteten, der sker i disse år, siger han.